tirsdag 10. februar 2009

Kongsbergkonferansen 2009

Jeg har i dag vært på Kongsbergkonferansen og fått inspirasjon. Jeg har i tillegg holdt et lite innlegg om bruk av skjermvideoer i undervisningen.

I dag har jeg hørt på Eirik Newth, som er en av de som ligger i front når det gjelder bruk av nye ikt-verktøy. Hans store poeng på dagens foredrag var at skolen må følge med i tiden slik at man ikke bare underviser i "skolske" ting, dvs ting som man bare har bruk for i skolen. Vi som underviser i IKT har en unik mulighet til å trekke inn nye teknologier i undervisningen, spesielt på IT-1 hvor det er lokalgitt eksamen.

Jeg har også vært på første del av en workshop i regi av Jazzmontørene som går ut på å utvikle en digital historiefortelling på kort tid. De tilbyr alt fra dagskurs til tre-dagers kurs. Veldig interessant både som ide i IT og også i andre fag hvor man vil bruke en annen metodikk i et emne.

2 kommentarer:

  1. Flott at du har laga deg blogg, Erling, og et spennede innlegg du holdt på Kongsberg idag. Gleder meg til å følge denne.

    SvarSlett
  2. Flott, Erling! Veldig interessant og lærerikt for meg, dette.

    SvarSlett